امروزه روش های تدریس با وجود امکانات جدید بسیار جذاب شده است و به جرات میتوان گفت روشهای سنتی کارایی خود را در کلاس ها از دست داده اند. در بسیاری از دانشگاه ها، مدارس و موسسات آموزشی دیگر از بردهای هوشمند استفاده می کنند و از میزان بازدهی آن راضی هستند. هنگام خرید برد هوشمند باید به نکاتی مانند نوع برد، ابعاد صفحه، مکان نصب و تجهیزات جانبی آن نیز توجه ویژهای داشت. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، شیوههای نوین آموزشی جایگزین شیوه های سنتی شده است. در شیوه های آموزشی نوین استفاده از امکانات ویژه مانند برد هوشمند، امکان درک مطلب بهتر و همچنین ارائه آسانتر مطلب فراهمشده است. همانطور که میدانید برد هوشمند یک صفحه نمایش لمسی دارد که با قلم یا انگشت، طرح های دلخواه را میتوان ایجاد کرد. در خرید این لوازم جذاب باید به برخی پارامترها دقت ویژه داشت. تکنولوژی های این بردها در کنار انواع مدل و تجهیزات جانبی ازجمله مواردی است که باید هنگام خرید به آن توجه ویژهای داشت. در این مطلب راهنمای خرید برد هوشمند را برایتان ارائه میدهیم تا در خرید این وسیله اطلاعات کافی داشته باشید.

راهنمای خرید برد هوشمند

همواره داشتن اطلاعات کافی در خرید هر وسیله ای به ویژه خرید لوازم الکترونیکی بسیار حائز اهمیت است. اگر شما بخواهید اطلاعات لازم را حین خرید به دست آورید، ممکن است انگیزه و سلیقه فروشندگان مختلف به شما تحمیل شود. به همین دلیل بهتر است قبل از خرید اطلاعات جامع و کاملی در مورد ویژگی های انواع بردها جمع آوری کنید. در ادامه به چند مورد از ویژگی هایی که باید در مورد بردهای هوشمند در دست داشت، مطالبی را ارائه خواهیم داد.

انواع برد هوشمند

برای اینکه خرید مناسبی داشته باشید، باید انواع بردهای هوشمند را بشناسید. از انواع این بردها میتوان به تخته هوشمند مدارس، تخته هوشمند الکترومغناطیسی، تخته هوشمند الکترونیکی یا لمسی و سرامیکی یا ضد خش اشاره کرد.

همانطور که از نام تخته وایت برد هوشمند مدارس مشخص است، در این ابزار امکان نمایش تصاویر و فایل های کامپیوتری برای آموزش بهتر ممکن است. امروزه در اکثر مدارس و مؤسسات آموزشی مختلف از این تخته وایت بردها استفاده میشود.

بردهای الکترومغناطیسی

رایجترین تخته های هوشمند در بازار، تخته هوشمند الکترومغناطیسی است. در این وسیله با استفاده از یک قلم مغناطیسی مخصوص یا موس کامپیوتر، طرح های لازم بر روی صفحه نمایش ایجاد و نمایش داده میشوند.

بردهای لمسی

با ورود برد هوشمند لمسی یا الکترونیکی به بازار انقلاب وسیعی در این زمینه به وجود آمد. برای نوشتن بر روی این تخته ها به جای ماژیک وایت برد از قلم هوشمند استفاده میشود. از معایب این بردهای هوشمند میتوان به استهلاکی بودن آنها اشاره کرد. درصورتیکه قلمی غیر از قلم مخصوص بر روی این بردها استفاده شود سایه ها و هاله هایی برروی صفحه به وجود می آید و در طولانی مدت کیفیت صفحه افت میکند.

بردهای ضدخش

بردهای هوشمند ضدخش یا سرامیک استیل جدیدترین نسل بردهای هوشمند لمسی هستند که یک روکش مغناطیسی سرامیک استیل دارند. برای نوشتن بر روی این برد های ضد خش میتوان از هر نوع ماژیک یا قلم و حتی از دست استفاده کرد. از ویژگی های صفحه نمایش این بردها میتوان به مقاوم و ضدضربه بودن، ضد آب بودن، ضدخش بودن، ضدحرارت و نسوز بودن آنها اشاره کرد. مقاومت قابل توجه این تخته هوشمندها دربرابر موادشیمیایی نیز از ویژگی های برجسته این نوع از بردها محسوب میشود. بسیاری از مدیران به دلیل اینکه این بردها هیچگونه لک گرفتگی، جذب باکتری و رنگپذیری ندارند، برای مجموعه خود از این مدلها تهیه کردهاند.

اندازه و شکل صفحه برد هوشمند

حتماً شما نیز در انواع کلاس های درس بزرگ و کوچک نشسته اید و میدانید که ابعاد صفحه نمایش باید متناسب با اندازه کلاس باشد. به طور مثال برای کلاسی که 100 نفر مخاطب خواهد داشت، تخته برد هوشمند کوچک نمیتواند پاسخگوی آن باشد.

فاکتور اندازه در قیمت برد هوشمند یک عامل مهم تلقی میشود و باید هنگام خرید به این مورد توجه ویژهای داشت. ابعاد وایت برد هوشمند، باکیفیت تدریس و میزان یادگیری دانش آموزان رابطه مستقیمی دارد و باید دانش آموزانی که در ردیف های آخر می نشینند نیز دید کاملی داشته باشند. اگر شما نیز قصد خرید وایت برد هوشمند دارید، برای کارایی مناسب حتماً به اندازه آن دقت کنید و برای استاندارد بودن آن با محیط تان میتوانید با مسئولین فروش فروشگاه های آنلاین مشورت نمایید.

جمع بندی

امروزه استفاده از بردهای هوشمند در جای جای جهان برای ارتقای کیفیت آموزش رواج یافته است. بسیاری از موسسات آموزشی و اداری درصدد تهیه برد هوشمند هستند. قبل از خرید بهتر است اطلاعات پایه را کسب کرده و سپس اقدام به خرید نمایید. توجه به نوع برد هوشمند، ابعاد صفحه، مکان نصب و تجهیزات جانبی از مهمترین نکات خرید بردهای هوشمند محسوب میشوند. هنگام خرید پس از مشورت با افراد صاحب تجربه در این زمینه، حتما به یک فروشگاه معتبر، مشهور و مطرح مراجعه نمایید.